Publicerat: / Allmänt

Veckan som gått

FREDAG!

Vilket betyder fem lediga dagar framför näsan. Har jobbat hela veckan,förutom onsdag då vi uträttade en massa äranden i Vasa. Hann också med att köpa några lite mer passande blusar för min kroppsform just nu :) Överraskade också Stefán med en titt in i affären han har, jättefin liten butik.
Nåja, det var onsdagen, och alla andra dagar har som sagt gått i jobbets tecken, även idag. Och tyvärr är nu läget så att om jag jobbar halva dagen, så håller jag mig i sängen resten av dagen, som nu. Då är kroppen slut, ibland huvudet också för den delen. Känns lite ruttet att vara så trött hela tiden... Men, tack och lov är det övergående :)

Liten parentes... Längtar efter våren, inte bara för att lilla bebisen ska titta ut men också för att slippa vintern, börjar bli uttjatat med all snö. Vill ha sol och värme!

På tal om bebis, magen har växt som bara den de senaste veckorna. Tidigare har alla tyckt att "du har ju ingen mage alls...!" och idag sa en till mig på jobbet... "Jag tycker du är så stor." VAH!! Jag?! :) Men det är sant, mitt i allt är jag nog det...Dessutom var det som att svänga på handen när det blev 27:e veckan, nu vet jag vad foglossning är... Dom andra 8 gravida på jobbet det senaste året har fått sina bebisar nu. Senast en liten kille för en vecka sedan. Så nu har det kommit 9 bebisar på 8 mammor under ca 6 månader, inte illa :) Jag har ett litet eget lag och tar det 3 månader senare ;)

Hästarna mår för övrigt bra, lite tomt med bara två i hagen! Så länge vädret är såhär så är det inte hela världen även om de får ha vinterledigt, men snart börjar det nog bli dags att få hit någon/några som vill aktivera dem, själv har jag redan börjat vanka som en anka... Tur att jag har Juan, och min pappa, som hjälper till med allt <3

På lördag, vill säga imorgon, ska vi ett gäng till Solf Gästgiveri och äta Vikingamiddag. Som jag har väntat!!
I åratal har jag sagt att det är lite orättvist att "alla" andra har fått testa på att äta vikingamiddan, utom jag. Så nu, när jag äntligen blev färdig i skolan i höstas kom vi på att vi kan "fira" det lite genom att samla ihop ett gäng och åka och festa och frossa loss där. Vi blev bara 13 stycken, eftersom flera är utomlands och några hade annat bokat. Lite synd men inget att göra något åt.
Men det blir säkert jättekul iaf! Med pukakniv och vikingahattar :D

Jaa... Det var den veckan det!



Postat av: Malin

Vill no ha bilder på magen å :) ;) he ju så SPÄNNAND!!!! :)


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...