Publicerat: /

Nyårsrimmet, till Er från mig


Det nya året firas
en massa löften det skrivas

Med pompa och ståt
med fyrverkerier och gråt
Draman och kyssar
några till Sverige kryssar

Löften om hälsa och lycka
lite ytligt kan man tycka

Ett år har gått
alla berättar hur dom mått
Nya tag och möjligheter
bort med alla gamla vidrigheter

Alla hoppas på bättre tider
även om det kan tyckas sent om sider

En rolig kväll för många
för djurägare kan dessa nätter bli långa

Nyårsafton låt glasen klinga
låt oss skåla och vännerna ringa
Ett gott nytt år till alla er
speciellt till er som om bättre tider ber

Själv ger jag inga löften
det skulle isåfall vara att förstora brösten
Det sista var ett skämt
något ni kan glömma att jag nämnt

Som jag redan sagt
Önskar ett Gott Nytt År i all sin prakt!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...