Publicerat: / Allmänt

Dagis inskolning

Sitter hemma, alldeles ensam en vanlig tisdag.
WHAT?!
Jag har nämligen båda flickorna på dagis denna förmiddag, iaf en timme.
Känns jättekonstigt. Yamila har varit mitt "bihang" i nästan 16 månader och det är inte ofta vi är åtskilda. Men nu ska det alltså bli ändring på det.
Nästa vecka inleder jag mina studier till att bli socionom. Ska bli så intressant!
Läseordningen för nästa vecka verkade vara riktigt trevlig med ämnen som sociologi, förskolepedagogik och missbrukarvård.
 
Så det blir alltså en rivstart för Y på dagis med en fullspäckad dagisvecka från och med måndag. Pappa Juan ska iaf hämta flickorna så att dom inte ska behöva vara sista på plats varje dag.
 
Känns lite ovanligt och konstigt att ska lämna ifrån sig båda flickorna framöver men tror också det kommer att göra gott till alla parter. Jag är helt redo att återgå till lite vuxentid och vara något annat än "bara" mamma också.
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...