Publicerat: / Andliga ting

Guider - våra andliga vägledare

Jag kom på att jag en gång lovade ett inlägg om våra guider!
Just denna regniga fredagkväll känns det som att det passar alldeles perfekt med ett sånt inlägg.😊


Alla människor har en andlig vägledare, eller flera. Våra guider kan vara konstant de samma genom hela livet eller så kan vi också ha olika guider i olika skeden av livet. Detta beror på vår personliga utveckling och vilka riktningar vi tar i våra liv.
Guider, eller andliga vägledare som är ett bättre samlingsnamn för dem, är inte desamma som det vi kallar för änglar. Vägledarna har en helt egen energi, de är energi i ren form. De har en mycket högre kunskapsfrekvens än vad vi människor har och de har som vi olika områden som de är inriktade på. De har ingen specifik gestalt utan är bara ljus, energi. Däremot kan de gestalta sig till ”mänsklig form” för att vi människor ska lättare förstå vad vi ser. 
Guider, som vi ofta säger, vill alltså inte guida oss utan vägleda oss att fatta rätt beslut genom livet. De finns där när vi behöver dem och vi kan lära oss att kommunicera med dem. De försöker ständigt kontakta oss, frågan är bara om vi människor uppfattar deras budskap. Det kan vara allt från blinkande lampor till återkommande saker som att klockan alltid visar en viss siffra när du ser på den. Små, små budskap som blir allt tydligare och mer avancerade desto öppnare vi blir. Man kan prata med dem, de svarar oss alltid, på sitt sätt.
Vägledarna är inte heller våra bortgångna anhöriga, som ju också ofta finns med oss och kan ge oss budskap. Vägledarna finns alltså på ett högre plan medan våra anhörigas själar är på väg mot nya liv och nya äventyr, de är inte ljusenergi på samma sätt. Dom är här för att hjälpa oss och gör det av ren kärlek, de skulle alltså aldrig göra oss något ont.
De är alltid med oss och när man insett att de faktiskt är, då behöver man aldrig längre känna sig ensam...
Det här med guider och andliga vägledare har nog alltid funnits hos mig, men det är först för 10 år sen jag fick till mig konkret information och kunskap. Jag är skeptisk av naturen och har genom åren varit tveksam till dess excistens och innebörden med att de faktiskt finns, och att jag bara kan räcka fram handen så får jag kontakt med dem.

Jag tror alltså fullt ut på det här, hur knasigt många andra än kan tycka att det är. Men visst pratar de flesta av er om Skyddsänglar när någon har överlevt en olycka som kunde gått riktigt dåligt. Och visst, vissa gånger går det riktigt dåligt. Vägledarna har en större syn över vår livsplan än vad vi kan förstå och det finns saker som inte ens de kan styra över. Och jag är även helt säker på att vi människor lever många liv, inte bara ett, och varje liv har ett syfte, en mening, något vi ska lära oss och uppnå under tiden. Det sägs också att när vi klarat oss igenom alla våra liv och uppnått vårt fullständiga lärande så blir vi ren ljusenergi och kan få bli vägledare i den bemärkelsen som våra guider vi har runt oss idag.

Det här med guider känns väldigt överväldigande när man först läser om dem och när man aldrig reflekterat över dem tidigare. Men låt det smälta och börja ge er själv chansen att uppleva deras närvaro. Om man är en person som har svårt att släppa vår ”verklighetsuppfattning”, det man inte kan se så finns inte, så brukar ett mottagligt stadie vara när vi håller på att somna på kvällen, den lilla stunden när vi är någonstans mellan vakenhet och sömn.

Åtminstone jag känner mig aldrig mera ensam eller rädd för framtiden. För jag vet helt och fullt, att jag har vägledarna med mig och att min plan är färdig, och betydelsefull!

Ni får gärna fråga eller berätta om ni har något som ni undrar eller vill dela med er av ☺


Postat av: Anonym

Jag tycker det här är intressant och spännande, berätta gärna mera 😊 Hur gör du för att få "kontakta"?

Svar: Roligt att någon av er finner det här intressant. Det kan öppna upp för en helt ny värld för oss :) Jag lovar att skriva och berätta mer om det här, det blir allt mera viktigt för mig också att få dela med mig! Tack för din kommentar! :)
Patricia

2015-11-14 @ 10:22:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...