Publicerat: /

Stressigt värre att vara hemmamamma

Är sådär lagom stressad!
Det har och är mycket just nu, hela maj månad är fylld av diverse allt möjligt!

Förra veckan var det min vän Malins möhippa och jag hade ordnat med program och lekar. Bruden verkade nöjd och vi hade alla en jätterolig dag. Personligen hade jag träningsvärk from hell bakpå låren efter mitt livs första spinningpass :D


Den här veckan har jag panik med skolarbeten. Först fick jag veta i torsdags att jag ska ha examenstillfälle (merkonom) nu nästa vecka och pappren ska in helst idag. Var inte alls beredd!

Sen har jag sökt in till en yrkeshögskola... Och fick veta igår att det är urvalsprov på måndag och tills dess ska det bland annat läsas en 200 sidors bok. Om jag sen slipper in får vi se och om jag ens har råd att börja studera det tvivlar jag på men ville söka och kan tänka mig skjuta upp platsen ett år om jag faktiskt kommer in :) Skulle vara en liten dröm som går i uppfyllelse ifall det här projektet går igenom!

Sen har vi kalas för flickorna på lördag! Så ska både städas och bakas och ställas till innan dess. Sen har vi vigselövning i kyrkan imorgon inför M&J’s bröllop. Då ska Milaya vara där för hon har fått äran att vara brudnäbb eftersom brudparet är gudföräldrar åt M.

På söndag jobbar jag kväll och på måndag går hela dagen åt till urvalsprovet. Torsdag är det examenstillfälle och sen blir det bröllop om bara 9 dagar! Då ska toastmadam vara förberedd och inläst på allt vad som ska informeras om och helst ska hon ju vara lite skojig också, ingen torrboll ;)

Tisdagen gick åt till att vara i Vasa och hämta hem klänning från sömmerskan och planera min tatuering hos Robin.

Ja världens råddigaste inlägg men ni fattar poängen, jag känner mig stressad!!
Det blir väl så när man varit hemma länge :)

Och vikigaste infon av allt, i söndags firade vi vår minsting som blev 1 år!!
 Grattis Yamila Joy!! 


Ett längre inlägg om fröken kommer när allt lugnat sig lite eller jag får en nyck av inspiration.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...