Publicerat: /

A long update

Shit alltså, nu är det mer än två veckor sen sist!
Jag lever och vi mår alla bra, det är lika händelsrikt/händelselöst som vanligt hos oss :)

Milaya har varit hemma från dagis förra veckan och så även idag. Haft värsta virus förkylningen med feber i flera omgångar, rinnsnuva och en jobbig hosta. Det var bättre över helgen men sen började det igen. Men nu hoppas vi på en hostfri natt! Vi andra har också fått känna på varsin förkylning.

Jag har fått bekräftat att min utbildning YE för företagare är klar och jag får bara vänta på betyg/intyg vad det nu heter. 
Så Grattis till mig :) 
Merkonomstudierna fortskrider och senast ikväll har jag suttit i skolbänken på YA. Vid datorn och bokfört.

Vi har hunnit med bland annat en utflykt till grillstugan uppe i Ömossa, där min mormor kommer ifrån, där några av mina morbröder för många år sen byggde en grillstuga inne i skogen. Så dit åker vi ibland med släktingar och grillar korv, dricker varm choklad och umgås, vilket sådär annars händer alltför sällan. Fick även träffa long lost cousin som bor i England, jätteskoj att träffa henne :) Vi spenderade mycket tid ihop som små.



Jag har varit och sett på skolmusikkårens show där min pappas väns dotter var en av huvudartisterna denna gång. Emma, väldigt duktig sångerska! Och hela showen i sig var jättebra och väl värd att se!


Mellan Milayas feberdagar hann vi även i söndags till Swingeling en stund när vi ändå skulle hämta min mamma från Vasas flygplats. En kul familjestund hade vi där! Nu när också Yamila börjat ta för sig av vad världen erbjuder :)


Och jag har till och med hunnit vara i jobb!
I lördags var första jobbturen på över ett år. Och det var riktigt skojigt! Jag gillar verkligen mitt jobb, även om det har sina brister, men vilken arbetsplats har då inte det. Jag känner att jag gör något värdefullt även om jobbet kanske inte är det finaste alla gånger. Jag tycker om kontakten med patienterna och jag gillar att ha många arbetskollegor. 


Jag har hunnit spela innebandy, även om senaste veckorna har varit lediga för att Kristinahallen varit upptagen av showen och sen en mässa. På lördag spelar vi sista turneringen för säsongen, i Vasa. Ska bli så kul! Inte att det är sista...

Jag får alltför lite sömn, speciellt på sistone med förkylda barn och en liten med tandlossning. Dagarna flyter ihop och energin förförintas ibland av trots, skrik och tusen konflikter per dag. Men det finns ljusglimtar överallt och jag älskar att vara hemma med mina små flickor. 
Milaya kan vara så himla smart ibland. Häromdagen hade hon en så smart mening så jag var tvungen att börja skratta hur irriterad jag än var.
Hon hade gått an och gjort allt som kan tänkas av en nästan 3 åring. Hon ville verkligen att mor skulle tappa humöret.
Jag stod vid köksbänken och skulle förbereda middagen. Hon ville absolut sitta på bänken där just jag var. Hon klättrade upp på nedre skåpens handtag mellan mig och bänken. 
”Varför måste du vara mitt i vägen” frågar jag.
”Jag är inte i vägen, jag är mitt emellan” svarar Milaya glatt och sakligt.... Ja lilla jobbiga unge, du har så himla rätt, haha! Så där stod hon då med tårna i hantaget av skåpet, mellan mig och bänken och middagen tog tredubbelt längre än nödvändigt att förbereda, precis som allt annat jag ska göra tar tredubbla normala tiden med två flickor som hänger mig, bokstavligen, i byxbenen, jämt!




Två söta busar som ger sina föräldrar många gråa hår :)

Sen har vi ju såklart dom fyrbenta därute som får sin del av min uppmärksamhet, morgon som kväll. Men dom får inte vara med på bild, hagen är i hemskt skick och dom fäller vinterpäls för fullt och är allmänt inte fotogeniska just nu :) Dessutom börjar det vara dags att börja jobba med dem nu efter deras vintervila jan-mars. Tror båda mått bra av ledigheten, tiden har varit lite knapp och vädret mestadels emot oss iaf.
Snart är sommaren här och livet tillsammans med hästarna ser vackert ut på bild igen ;)







Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...