Publicerat: /

Namnbyte

Det här med att ”döpa” namnge en ponny var inte alls lätt!
Först kändes Rasmus okej, men efter ett par dagar kände jag att Nej, det här blir inte rätt...
Fortfarande lider jag av beslutsångest men nu har jag bestämt mig ändå.
Vår lille ponnypojke heter Rally!
Påminner lite om hans namn i passet dessutom så det känns bra.
Rally är en liten racer i hagen och har glimten i ögat. Han är helt enkelt en Rally, så vilka åsikter jag än får utifrån nu så är det hans tilltalsnamn :)

RALLY


I tisdags var han och jag på skogspromenad. Han gick över stock och sten, över en bro och hoppade ett litet dike efter lång tvekan. Men han stressade inte upp sig och bestämde efter en stund att lita på mig och jag var så stolt över lilla fläckis!!
Sen är han en liten busunge och vill nappa tag i dina kläder när du går med honom ifall han tycker du blir för tråkig, än så länge är det bara gulligt men det är en ovana som ska nötas bort snarast. Ibland slänger han med huvudet som värsta travhästen också men med travblod så kanske det också är förekommande hos ponnyer, ingen aning! Eller så är det någon unghäst fason, med övning ska det bort så småningom iaf. Finaste fläckis :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...