Publicerat: / Allmänt

Vi ska ju gifta oss

Det här med bröllopet har hamnat lite i skymundan nu i flera månader!
Men nu har jag på riktigt börjat sätta ner energi på planeringen och hoppas att jag ska få allt att löpa relativt smidigt nu framöver. Har nog inte riktigt fattat än att jag måste ta tag i det här om det ska bli av =)
 
  • Kyrkan är alltså bokad.
  • Festlokalen är också bokad.
  • Maten är lite oklar ännu. Ska ha ett möte med en bekant som kanske ska fixa maten på plats. Menyn därför också lite oklar men vi vet ungefär vad vi vill ha.
  • Musiken är på gång, vårt första alternativ blev inte av för att sångerskan ska få sitt andra barn där i dagarna när bröllopet äger rum. Så nu gäller det att hitta annat band och det verkar vara svårt att hitta!
  • Dekoration är utvecklad inne i huvudet men ännu har jag inte tagit tag i det praktiska. Eftersom de holländare som kommer inte är bortskämda med natur, som ju vi är, så tänker vi ta in mycket natur som tema.
  • Temat för själva bröllopet, förutom natur, är färgen RÖD med inslag av svart, vitt och silver.
  • Klänningen är nästan utvald, nästan.
  • Kostym ska inhandlas åt brudgummen snart, så fort vi får en passande dag för att åka och shoppa.
  • Ringar (Juan ska också ha en vigselring) ska vi också så småningom börja åka och titta på, så fort tiden räcker till.
  • Tårtan har jag beställt av min alldeles otroliga vän och tårtmakerska, Sussi. Kolla in hennes tårtor på facebook, Sussis tårtor.
  • Gästlistan börjar vara söndernött att funderande hit och dit. Mer om det sen.
  • Inbjudningskort, dom ska också beställas inom kort.
Sen finns det ju massor med andra saker som ska planeras men det där var nu åtminstone dom jag hittills fokuserat på. Vi har ju ändå sex månader (nästan) på oss innan den stora dagen är här!
 
Just nu vill jag bestämma mig för vilken klänning jag vill ha!
 
 
 
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...