Publicerat: / Allmänt

60 års firande

Söndagen firade vi min pappa som fyllt 60 år med en lunch på stadens nya restaurang City Brasseriet.
Deras lunch på vardagar har jag ptövat tidigare och den var utsökt. Däremot var nog a la carte maten, helljusbelysningen i lokalen och bristen på musik några minus på söndagen.
Maten var helt okej och antagligen alldeles utsökt om man hade de rätta smaklökarna. Men kycklingen jag tog hade nötsås (vilket jag inte uppfattat) och nötsås är ingen favorit.
Dom hade på lite väl stark belysning och ingen musik alls. Men vardagslunchen tidigare var som sagt den bästa någonsin så ännu står dom högt uppe på min lista. Ska nog pröva deras ”Ta hem middagslåda” också snart!
 
Vi firade i allafall min snälla far och gav honom ett kort med ett rim om hans kommande resa. Han blev lite överraskad men riktigt glad över våra påhitt, ska bli så roligt att se deras reaktion sen över hela resan :)
 

Vi ville låta inspirationen flöda

Och våra hjärnor glöda

Vi ville ordna för dej

En massa galej

 

En hemlig resa bjuder vi på

Du får bara vägen vi visar gå

För att din slutdestination nå

 

Din vän på resan får dig följa

För henne vi också resvägen dölja

 

Ni ska få åka till stass

Så glöm inte era pass

 

Fyra dagar och tre nätter

Hoppas ni äter många trerätters

 

Ni kommer att behöva packa

Men ni behöver oss inte tacka

 

24-27 april, spännande javisst

Allt hänger på våran list

 

Låt allt gå med glid

Ni kommer att ha en fantastisk tid!

 



Postat av: Malin

Kva knepi vers! :) spännand fö di ti si kvart e bier åv sedan tå :D

2015-02-26 @ 14:15:16
http://livetsfinastunder.blogspot.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...