Publicerat: / Allmänt

Stockholmsweekend

Vår weekend blev jättebra!
Fredagen gick snabbt som bara den. Flyg på förmiddagen



följdes av incheckning på hotell och en lång lunch med tapas vid drottninggatan. Där satt vi nog rätt länge och pratade innan vi kom på att det var dags att röra på fläsket och shoppa lite.



Efter shoppande och jakten på den perfekta festblåsan (som vi förresten aldrig hittade) så var det redan kväll.
Middag vid en restaurang på samma gata som hotellet och sen tog vi det lugnt och drack vin på hotellrummet innan vi gav oss av för att pröva på nattklubbslivet i Stockholm.
Intressant upplevelse med klassindelningar, hårda vakter, dyra drinkar, lama dansgolv och en hel massa svenskar senare så konstaterar vi att det är rätt bra hemma och att Stockholm och Stureplan är inget för ”vanligt folk”. Men roligt hade vi och det blev bara några timmars sömn den natten innan det var dags för hotellfrukost.



Sen blev det såklart ännu mera shopping och god mat (och lite tittande på halvmaraton som ju egentligen var meningen med resan från början...) innan vi landade på Viking line som tog oss till Åbo och sen slöaste expressbussen ever hem till Närpes!

Mitt bästa inköp blev nya superfina och bekväma nike löpskor. Plånboken sved men fötterna blev glada :)
Men shit vad mycket pengar det går överlag genast man åker till Stockholm, det gör det alltid! Med eller utan stureplan och shopping!



Det tog mig iallafall hela 24 timmar innan jag galet mycket började sakna mina små och nu är jag ”igen” lycklig över att ha blivit så pass vuxen att utelivet hamnat i skymundan och föräldralivet känns mera givande, hur tungt och påfrestande det än kan vara vissa dagar.
Ibland är det hälsosamt att bryta av vardagen och leva lite eget liv för en stund för att man sen ska komma ihåg att verkligen uppskatta allt som finns här hemma. Jag åtminstone är tacksam för de små avbrotten och ännu mera tacksam efteråt över att vara där jag är idag, mitt i småbarnsbubblan och familjelivet :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...