Publicerat: / Allmänt

Köttbullar

Gjorde mitt livs bästa köttbullar idag.
Jag har alltid varit urdålig på just köttbullar och köttfärslimpa men har nu hittat det absolut bästa receptet. LCHF style!

400g Köttfärs
1 ägg
pressad vitlök, två klyftor
svartpeppar
salt
ca.1 dl grädde

Rör ihop allt i en bunke förutom grädden, häll sen i en skvätt grädde åt gången och arbeta in tills köttfärsen får en riktig sliskig konsistens, rulla köttbullar!

Enklaste och godaste någonsin, nästa gång blir det lite finhackad lök också tror jag.
Ni andra kanske tycker det här var ett självklart sätt att göra köttbullar men för mig var det nytt och Såååå gott!


(lånat bild från google)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...