Publicerat: / Andliga ting

Att vara känslig

För inte så länge sedan berättade jag här på bloggen om min mediala tro.
Jag tror på andar, änglar/guider, tidigare liv och ett liv efter detta.
Jag tror på att vi alla är andliga själar som lever det liv vi lever just nu för att vi ska lära oss något, i ett större perspektiv. I en ”evighet” som är mycket större än bara det här livet.
Jag tror att det finns människor som kan se och ha kontakt mellan dimensionerna. Jag tror att alla kan det, om man bara är öppen och kontaktbar. Vissa har enklare för att öppna sig än andra. Barn är extra känsliga men de flesta stänger av vid något skede under uppväxten.

Dit, till kategorin känsligt barn som sen i något skede stänger av sin förmåga, hör jag själv. När jag var barn vet jag att jag vid flera tillfällen såg ”någon”. Har speciellt ett tydligt minne av en gammal kvinna som står vid min sovrumsdörr mitt i natten. Hon säger inget, vad jag minns. Utan står bara där lugnt och tittar på mig. Under flera flera år har jag avfärdat detta minnet som en dröm men ju äldre jag blir desto mer säker är jag på att minnet är vaket och äkta. Jag är också ganska säker på att gumman var min gammelmormor.
Det intressanta i den här historien är att min dotter nu sover i det rum som en gång var mitt. Och hon har vid flera tillfällen nämnt att det är någon just där. Där jag också såg någon.

Om hon skojar? Om hon har bra fantasi? Om allt är helt osannolikt och overkligt? Ja, kanske... Men kanske inte!
Jag ska snart besöka en kvinna med förmågan att känna, prata med guider och avlidna anhöriga. Hon ska ge mig medial vägledning vilket alltid är lika intressant. Alla mediala vägledare jag mött säger att jag har förmågan instängd men att den finns. Ett av mina livsmål är att någon gång försöka öppna upp mig igen och börja känna, mer än vad jag redan gör.

Ska fråga henne om mig och dotterns upplevelser, svårt att tolka en tvååring men jag skulle gissa hon upplever samma som jag har gjort!

Så nu kära läsare får ni välja vad ni tror, det fantastiska är att alla har rätt att tro vad dom vill. Något som stämmer är att tron och hoppet är det som ingen kan ta ifrån dig om inte du själv väljer att ge bort det.




Postat av: Greta

Kan ju vara någon som bott i huset förut också, som har ett vakande öga. Har det stått något äldre hus just där på grunden till det det hus ni bor i?
Jag brukar ibland tycka att någon är där vi oftast går in, men tittar jag dit är ju ingen där. Det kan vara när som helst på dygnet och det är inget som stör mig alls ; )

Svar: Ingen har bott exakt här på platsen där vi bor. Och beskrivningen passar inte riktigt in på någon som har ankytning till gården. Jag tycker inte heller att det stör mig på något sätt idag. Men minns jag sov med en lampa på många år efter det där tydliga besöket jag hade i barndomen. :)
Patricia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...