Publicerat: /

Workshop

Varit på vad föreläsaren kallade en teoretisk workshop ikväll.
Om hur småföretagare kan och borde marknadsföra sig via sociala medier.
Jag är så inne i både Facebook och instagrams innehåll så jag glömmer lätt att alla inte är så insatta i hur dom funkar. Pinterest däremot har jag inte förstått mig på riktigt men efter ikväll ska jag nog klara av det kontot också.


Att leva i en företagarfamilj är både spännande och nervpåfrestande, det har många positiva sidor men också flera negativa.
Alla i min närmaste familj är i dagsläget företagare, utom jag själv som avslutade mitt hobbyföretag helt och hållet. Hästverksamhet kommer det att ta x-antal år innan jag har tid för igen och vet då inte i vilken skala det blir. Det får tiden utvisa.

Men vad gäller vår familjs olika företag så är det kanske främst min mammas Må bra-behandlingar företag som har verklig nytta av sociala medier.
Förhoppningsvis kanske jag också får någon snilleblixt till något supersmart företag någon dag! Men trivs riktigt bra med att vara en del av fästmannens Ab och kommer snart vara delvis oficiellt anställd där också om allt går enligt planerna. 

Tillbaka till sociala medier, #hashtags är ju väldigt populära just nu och är ett slags gemensam nämnare för sökord. Placera # i början av ordet och du finner alla bilder/microbloggar och dylikt som tar upp just det ämnet/den hashtaggen i sin text.

Twitter går tydligen under kategorin ”microbloggar” vilket jag inte visste. Har inte använt mig av Twitter själv utan bara sett andras konton där. Efter ikväll känner jag mig lite sugen att kolla in atmosfären där också.

Jag älskar möjligheterna som finns med sociala medier, bloggar och hela internet.
Det må vara skit för kroppen med wi-fi och sånt men det är fantastiskt vad människor åstadkommit i datavärlden på väldigt kort tid! 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...