Publicerat: /

Tankar och funderingar

Här är det tystare än vanligt, ni får stå ut med en sådan period just nu.
Vi har mycket på gång. Ska börja renovera källaren, julen närmar sig, snart är svärföräldrarna här och barnen är sjuka mer eller mindre jämt känns det som.
Milaya går på sin andra kur för öroninflammation nu. Slutade första i tisdags och började andra igår.
Vi har sovit lite bättre senaste nätterna men det är ändå inget att skryta över.
Har helt enkelt fullt upp så när jag sätter mig ner orkar jag inte tänka, än mindre skriva ner det.
Har massor av tankar och åsikter om nya giftaslagen för gaypeople, mera kärlek åt folket. Om adoptioner och allt vad det väcker för känslor för folk... Jag har tusen åsikter om vår stads tvåspråkighet, om vårt nya Mitt i stan-hus och om politiken. Men det orkar jag inte sätta mig in i nu, annat än att jag tycker det är ett himla tjat om skrytbygget... Visst, det var kanske väl tilltaget och det passar inte in i sin miljö osv... Men ett hotell behöver stan, en kultursal behövs också enligt mig som är lite av en kulturmänniska. Hur som helst så står huset där nu och det är inget att gnälla om. Så ser ju läget ut nu och vi kan istället njuta av vad som finns att tillgå. Ny bio, ny restaurang osv...
Det är min snabba åsikt om den saken.

Sen är det lillajul och jag har noll feeling. Ljusstakarna ska jag leta fram nu tror jag. Imorgon ska jag göra en julkorg av några hyacinter jag köpt.
Imorgon har vi träningsmatch i Kristinestad och nästa helg turnering i seriespelet.
Jag ska spela match för första gången med Saragoza, tjohej, behöver ett eller två lycka till!
Hittade en gammal medalj för innebandy sen -99 idag i källaren, passande :)

Sen ska det börja planeras för jul tillsammans med holländska familjen. Vilket ju blir alldeles fantastiskt roligt att få njuta av julen med dem!

Over and out!



Postat av: Yvonne

Lycka till, det kommer att gå såå bra. Go girl!!!

Svar: Tack så väldigt jättelangt i efterskott :) urdåli på ti svar på kommentarer!
Patricia

2014-11-30 @ 10:58:42

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...