Publicerat: /

Ösregn & tidsbrist

Jag är knappast den enda som är trött på regnet som har forsat hela dagen idag. Jag tycker det har forsat mycket nu i höst. Eller nja, mer än nödvändigt enligt min smak i allafall.
Men så ser jag det varje höst, medans jag har en vän som varje höst säger att hon tycker vädret har varit så fint.. Så jag antar det beror lite på vilken inställning man har!
Jag erkänner fullständigt att jag är allmänt negativ till hösten, oktober och november kunde vi hoppa över om ni frågar mig.


Speciellt synd är det om mina vackra fyrbenta sånahär dagar. Hjälper inte att ta in dom någon timme, för det regnar ändå floder när dom inte vill stå inne längre utan vill få röra på benen.
Idag har dom stått under tak mest hela dagen och varit lika less som alla vi andra.

På lördag får dom flytta till sina tillfälliga hem över vintern. Jag tar hem dem igen till sommaren. Men jag får nog snart inse att dom närmaste åren kommer jag inte kunna ge dem den tid de förtjänar, hur mycket jag än fantiserar om att det ska gå. För när jag till sist har tid, så har jag ingen ork. Den ledsna sanningen som förr eller senare kräver viktiga beslut.



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...