Publicerat: / Yamila -14

Never ending story

Det är verkligen a never ending story vad gäller förkylningar och virus av olika slag här nu. Ikväll börjar vi på fjärde veckan av sånt hemma hos oss.


Först var det Yamila med sin snor, sitt slem och sin snabbt övergående krupp, och däri någonstans var jag förkyld. Sen hade Milaya lite krupp, medan Yamilas förkylning fortsatte och blev till öroninflammation. Nu börjar lilltösen bli bättre men nu sedan helgen lider Milaya av ögoninflammation, nu också torrhosta samt stegring, får se om det blir till kruppanfall innan morgonen.

Suck, säger jag bara. Allt detta resulterar till gnälliga barn som knappt får leka ute för att alltid den ena eller den andra är sjuk. Blir mycket kortare utevistelser än vanligt. En mor som är helt slut över minstingens utvecklingsfaser som också det resulterar i att vi är vakna minst en gång i timmen, varje natt i lika många veckor som förkylningarna pågått.

Plus en trotsig tvååring som verkar ha bestämt sig för att testa allt som finns och som möjligen inte godkänns.

Tur att dom båda är så söta att man inte kn var arg eller uppgiven speciellt länge.


Häromdagen satt Milaya i källartrappen där vi tar på oss ytterkläderna när vi går ut genom ”grovingången”. Eller hon satt ju inte utan krälade runt och gjorde allt annat än lydde sin mor. Jag blev tvungen att säga till riktigt på skarpen för att få henne att sätta sig ner. Så att jag skulle kunna hjälpa henne med skorna... Då sätter hon sig ner, smeker mig på kinden och säger ”Lugna dig nu mamma...” och avfyrar ett stort leende...
Jaaa... kan man annat än släppa sin irritation och börja skratta!

Sånt som förgyller våra dagar. Men denna eviga sjukstuga tycker jag faktiskt vi förtjänar att slippa snart innan jag blir galen!!

(utsäkta att texten inte är centrerad, blogg.se verkar ha lite problem med den uppdaterade versionen av mobilbloggandet... Fixa det tack!)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...