Publicerat: / Allmänt

En idé - en bok

Jag har sedan jag lärde mig skriva velat skriva en bok, få den publicerad. Bli odödlig.
Det är nog en av mina största visioner, att skriva en bok eller helst många böcker.
 
Mitt problem är bara att jag har tusen funderingar men ingen riktig färdig bok i huvudet. Jo en barnbok, som handlar om Muffin, men har inte heller fått Muffin levande på papper ännu.
 
Denna månaden är det NanoWriMo (hoppas jag fick det rätt nu) vilket går ut på att skriva en roman på 30 dagar, med minst 50000 ord. Detta ordnas varje år i november om jag förstått det hela korrekt. Det här är inget som passar mig nu med två små barn även om det hade varit en häftig utmaning... 
 
Men nu har jag fått en idé (som jag egentligen haft länge) om att skapa en alternativ blogg vid sidan om den här. Där jag i bloggform skulle skriva en Novell/Roman. Publicera den kapitel för kapitel. Bara för att det vore skoj att se vart orden tar mig. Helt oredigerad, bara det första som kommer upp i mitt huvud.
Vad denna text, historia, skulle handla om vet jag inte riktigt än men tänkte köra med en grundidé och se vart det leder.
 
Så, vad tror ni, är det en kul idé?
Skulle NI läsa den?
 
 


Postat av: Linda

Jopp, skriva på. Läser no! :)

Svar: Du verkar va enda, haha! :) men ska nog börja skriva i allafall!
Patricia

2014-11-08 @ 12:53:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...