Publicerat: / Allmänt

The NAME

Vår nyfödda dotter ska heta...


Yamila




Namnet Yamila har spanskt ursprung och betyder "beautiful" eller "vacker".


Eftersom Juan till hälften har spanskt blod i sina ådror så började jag söka efter namn med spanskt ursprung. Fann namnet Yamila och gillade det direkt. Och efter att ha tittat på namnet ett tag så slog det mig... Namnet innehåller exakt samma bokstäver som vår andra dotters namn, Milaya! :)
Det är bara att svänga om bokstäverna lite! Så utan att jag ens tänkt på det så blev det hela lite finurligt.
Presenterade namnet för Juan, utan att förklara det komiska sammanträffandet. Han gillade också namnet direkt och när jag sa, fundera på bokstäverna lite, så var han helt såld :)
Detta är flera månader sedan och det har inte funnits en chans att få honom att gilla ett annat namn sen dess.
Så Yamila it is och vi är väldigt nöjda med vårt val av namn.

Mellannamnet/namnen är lite upp till mig och jag är inte hundra säker ännu, sen ska ju även Juan samtycka i mitt val :)

Men det viktigaste namnet är ju klart iaf.

Milaya & Yamila känns helt rätt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...