Publicerat: / Allmänt

Graviditet 2 Vecka 31



Nu har äntligen 30+ veckorna börjat och man kan nästan börja räkna ner tills BF. 67 dagar kvar!

Väntar så himla mycket på våren nu att jag skulle kunna sova bort ett par månader. Iaf den närmaste månaden.

Tröttheten börjar vara rätt påtaglig, också andfåddheten genast jag bara står upp. Bättre att röra på sig än att behöva stå rätt upp och ner.

Lite smått obehag/illamående kan jag känna i vissa ögonblick och märker att jag inte har rum för så mycket mat i magen mera. Äter lite och sen är jag proppmätt, vilket ju är rätt positivt ;)

Foglossningen är väl okej nu så länge jag gör så lite som möjligt. Igår klarade jag av både en liten promenad och att dammsuga huset. Däremot känns det då lite extra idag.

Längtar mer och mer efter att få ha bebis i mina armar men längtar också efter att få tillbaka min kropp. Börjar va rätt trött på att vara ett "ägg" nu :)

Men har det gått relativt snabbt såhär långt så ska väl nog de resterande veckorna också gå av bara farten.

Bebis har förresten redan åtminstone 3 veckor legat med huvudet ner och baken upp... Vilket jag kan berätta känns när liten sparkar. Aj, minns inte att sparkarna gjorde så ont med Milaya. Har också en viss punkt på högra sidan under revbenen där jag nästan misstänker att ett bråck är på gång. Har ju haft ljumskbråck tidigare så det vore inte helt konstigt. Gör så fruktansvärt ont om någon röe där utanpå eller om bebis sparkar från insidan.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...