Publicerat: / Allmänt

Stavfel och meningsbyggnad

Blir riktigt irriterad på mig själv när jag läser efteråt vad jag just laddat upp på bloggen. Men alltför jobbigt att gå in och ändra när jag mobilbloggar, skulle jag använda dator vore allt fixat på en sekund eller två. Jag är inte så dålig på svenska språket som det ibland verkar.
Vissa stavfel beror på för stora tummar och på irriterande touchtelefoner, andra beror mest på ren tankspriddhet. Total katastrof vad gäller meningsbyggnaden ibland också och det skyller jag bara på stress och för många bollar i luften.
Som meningen i förra inlägget...

"ETT av barnen hänger i byxbenen och DEN andra får plötslig..."

Ska ju såklart vara ett av barnen och deT andra..!

Plus tusen andra små och stora fel som jag märker efteråt. Tur är ju att jag inte är någon stor bloggare utan bara en liten arbetsmyra i en enorm myrstack så knappast någon annan än jag själv som bryr sig om detta :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...