Publicerat: / Allmänt

Powerpark 2014

Igår fick jag chansen att vara barnfri hela dagen och åka med en vän till Powerpark, en nöjespark i Alahärmä, knappt två timmar med bil från Börknäsparadiset.

Min kära fästman tycker inte om att åka i massa knyckiga och ryckiga maskiner då han lider av diskbråck och allmänt krasslig rygg. Så då var det jättekul att kunna åka med en vän istället.

En dotter på dagis, en med mormor och jag fick bli barn pånytt för några timmar!


Passligt med folk och inga långa köer. Denna skymtade blåa fara vågade jag mig inte i, åka baklänges, fort och upponer såg ut att vara en för stor utmaning :)


Däremot älskar jag den traditionella bergochdalbanan!! Skulle kunna åka hur många gånger som helst, det blev två gånger. Tyvärr avbröt ett häftigt åskväder vårt äventyr sisådär en timme i förtid... Allt stannades av och alla sökte skydd undan regnet och det kraftiga åskvädret. Såna tuffa smällar är ovanliga här vid kusten!


Dundergod mat hittade vi på Powerparks Steakhouse. Så himla charmigt med det rustika wilda western temat i hela powerpark. Tummen upp för sommarens lilla äventyr!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...