Publicerat: / Allmänt

Karaktärslös

Jag har världens sämsta karaktär när det kommer till mat och träning.
Jag älskar mat, brukade gilla att laga mat och pröva på nytt men med två småbarn så är det mer än plåga att behöva stå vid spisen. Alltid minst ett av barnen kräver uppmärksamhet just då... Oftast ett hänger i byxbenen och den andra får plötslig och oväntad tredubbel hungernöd/blöjnöd och älska mig-nöd just precis när maten är i det skedet så att jag inte kan lämna den eller avbryta.
Ni småbarnsföräldrar vet hur det där funkar...
Sen älskar jag ju att äta maten, helst onyttigt, nyttigt är också gott men behöver helt klart kombineras med den onyttiga delen... Mycket ofta och dyrt är bäst ;)

Sen när det kommer till träning har jag också stora problem med att aktivera mig själv. Jag gillar gruppträning men sådant har jag inte möjlighet att passa med två småttingar och företagande sambo (fästman!).
Att få vara ute och göra tunga grejer som att röja gräs, mocka skit, klyva ved och allt sådant som jag gillar att göra, har jag också begränsade möjligheter till just nu.

Varför stå och studsa ensam i vardagsrummet, eller orka ta långa promenader efter kl 21 på kvällen när all energi är slut. Plankan och giraffen eller vad allt nu heter är också urtråkigt. Visst gör jag övningar hemma, ibland, sporadiskt... men är inte det minsta taggad och resultat fås inte av ibland.
Och jag vill ju helt klart se resultaten, vill bara inte jobba för dem ;)

Ridning är ju jättebra träning, men det blir också sporadiskt som det är nu. Tur att Byr får motion av mina hjälpredor iaf!
Jag önskar dock att jag hade lkte bättre självdiciplin och att jag var född med lite jävlar anamma i blodet när det kommer till träningen. Tyvärr är jag inte det! Men minst 10 kg ska bort och det helst igår. Då spelar det ingen roll att det är endast 8 veckor sen jag fött barn, för just nu är jag inte nöjd och ogillar den känslan skarpt. Sommar 2015 ska formen vara återfunnen. Så det så!






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...