Publicerat: / Allmänt

Torsdag

Milaya och jag tycker båda om att sova länge på morgnarna. Ja, eller åtminstone jag... Milaya är ganska ombytlig. Men just nu är vi iaf inne i en period då hon ofta sover till 8:30 tiden och det tycker jag är perfekt!





Först lite sängmys och innan vi väl är uppe och påbörjar vår frukost är klockan oftast närmare halv tio. Passar min klocka perfekt men med dagisstarten som närmar sig så gissar jag att våra nuvarande rutiner ändras lite. Idag var vi på dagis på förmiddagen en timme, på tisdag ska vi vara där redan 9! Betyder ju att vi måste vara aktiva redan kl 8 :)

Vilket jag förresten måste vara redan kl 7 imorgon bitti, aktiv alltså. Första skoldagen för ekonomiförvaltningskursen. Ska bli både spännande, lite småtråkigt och jobbigt men framförallt kommer hjärnan få jobba lite vilket var ett tag sedan. Hjärngymnastik tror jag gör att vi lever längre så gärna för mig!

Annat idag då... Handlat mat, igen... Ett evigt handlande, tar liksom aldrig slut! Eller det är ju just vad det gör... Allt är slut hela tiden känns det som, jag vet inte hur vi lyckas i ett hushåll på tre!

Var en sväng via jobbet och det ger mig alltid en varm känsla att komma in där. Fastän man kan tycka att jobbet inom vården är tungt ibland så ger det också så mycket. Arbetskamraterna gör ju också sitt för den där varma känslan!

MEN det vettigaste jag gjort idag är att jag lyckats städa ur min klädgarderob. Nästan en hel sopsäck med kläder ska bort. Gamla, nötta, ur mode och nu även för små kläder! Visst, dom börjar väl passa någon gång igen men jag har inte förnyat min garderob alls nästan sen innan jag väntade Milaya. Så nästa sommar, eller när jag är den storlek jag vill vara igen, så ska det shoppas kläder!
Lämnade en tredjedel ungefär ;)

Jag har dessutom gjort ett STORT misstag och laddat ner Hay Day, nu är jag ju halvt beroende av det efter sisådär en dag... Tur att jag brukar tröttna rätt snabbt!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...