Publicerat: / Allmänt

Nattsvammel

Funderar på sommaren... och på att vara smal. Eller egentligen inte på att vara smal utan på att vara i just den storlek som man själv känner att man mår bra av att vara i.
Tycker verkligen inte om att generalisera hur en kropp ska se ut.
Vissa är som vackrast i kurvor, andra som slanka.
Själv har jag lätt för att lägga på mig kurvor "på fel ställen" men har också ganska lätt att bli av med dem...

Eftersom jag är lång och smal egentligen, med höfter visserligen, så avskyr jag själv när jag inte känner mig slank och utan de extra kurvorna.
Nu är jag kanske gravid men det struntar jag i. Så fort den här lilla krabaten är ute och fått vad den behöver av mig så är det min fulla rätt som kvinna att viljaoch få se så bra ut som jag själv kan.
(Sen var det ju det här med träningsmoralen men det är en helt annan historia...)




Svammel... Min fundering ligger iaf på sommaren och när jag förhoppningsvis börjar rymmas i mina kläder igen. Att jag kanske sommaren därpå har återfått mitt "riktiga utseende" och har mera ork och tid att vara social.

Socialt tänker jag direkt på att i sommar ska det ordnas en kräftskiva. En sån som vi hade för ett par somrar sedan med middag, lekar och snapsvisor :)

Sommar så tänker jag strand och lätta kläder, kläder som passar på kroppen!



Jag längtar helt enkelt på att få tillbaka min kropp så att den bara är min.
Även om de små sparkarna är mysiga så föredrar jag kroppen utan en inneboende :)




Postat av: Bodil

Jag e hela tiden sugen att ta en joggingtur men det går inte med min foglossningen. Det ska bli så skönt att få ta en joggingtur med hundarna i sommar med gubben sköter barnen. . Man hoppas ju att man ska få tillbaka figuren efter det här..jag har också tendens att få extra där det minst behövs.. meen det är väl så då..

Svar: Ja, foglossningen gör ju att man inte kan ta en promenad ens. Bara korta som knappt gör någon skillnad. Hade foglossning ett bra tag efter förlossningen förra gången aå gissar det blir likadant nu. Eller värre... Men förr eller senare ska man väl komma form igen! :)
Patricia

2014-01-16 @ 06:58:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...