Publicerat: / Allmänt

Barndomshemmet

Mitt barndomshem och vårt framtida hem börjar så småningom se ut som det är planerat!
Idag har Juan flyttat badrumskaklet från hans lagergarage. Det är sååå pampigt och coolt att det är viss risk det blir lite för mycket, haha!
Marmor är på väg tillbaka att bli trendigt, även om marmor är klassiskt och alltid "rätt".
Juan som är från Holland och en bondflicka från Börknäset kommer iaf att ha ett marmor "look a like" badrum :)



Badrummet just nu, toaletten till vänster om den lilla väggen och duschen på den andra sidan. Bubbelbadet längst in och handfat och skåpmöbel på väggen som inte syns till höger.



Mörk bild men här är vårt kakel. En mörk sockel, en stående i den mörkare färgen. Borden uppe till vänster på bilden, sist kommer två ljusare plattor ovanpå varann innan vi nåt takhöjden.
Sen har vi några plattor med detaljer på som ska på väggen ovanför bubbelbadet och ovanför toaletten eller i duschen, det har vi inte riktigt bestämt oss för än.

Juan var nyss in här och hade öppnat ett paket med detaljerade plattor och läste på en lapp att de inte fick tvättas med starka medel för att de är gjorda av bl.a. GULD!?! Shit! :)



Nog om badrummet.
Köket har fått rinnande vatten och hyllorna är uppe. Ska bli så underbart att stå och koka mat i ett kök med ordentligt med utrymme och en spis som fungerar!












Nu är stora rummet, vill säga kök, vardagsrum och tv-hörnan helt färdigt. Vi har alla detaljer såsom fönsterbräden på plats. Känns så bra att något är klart!



(utanför fönstret syns stallet)



Även hallen är fullständigt klar och sovrummet rakt framme till höger är nu tomt och laminaten insatt. Min pappa ska flytta in sitt kontor där idag så att vi kan börja med Milayas rum.




Nu har jag bara ett problem... Vet inte var jag ska göra av mina antika möbler. Ett stort "klaffskåp" som jag fått ärva av mormor och morfar samt en jättestor garderob från 1800-talet som jag ropat in på en auktion och som min mamma restaurerat. Dessa är nu i orginalfärg, mörkbruna med mörkgröna detaljer. Och jag skulle ju vilja ha dem vita... Men i färgväg skulle de till och med passa in, vi har bara inte de perfekta platserna för dem! :/


Postat av: Anna

det sägs ju att man ska en möbel i alla rum som inte riktigt passar med de andra :)

Svar: Ja, he låter ju bra! Tå ställdär ja di mitt i rume å säjr e je modernt :) kan ju skapa nytt mode!
Patricia

2014-01-06 @ 09:11:17
http://www.annauusimaki.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...