Publicerat: / Allmänt

S-ordet

Nu har Milaya lärt sig S-ordet... 20 månader som hon är...
Suck säger jag bara, fast det är ju mitt fel!

Jag har tendens att svära för mycket, men har verkligen försökt hålla mig i hennes närhet sista halvåret åtminatone. Så länge vi är bara hon och jag funkar det bra. Det är när jag pratar med andra vuxna det ibland kan komma något onödigt ord. Juan svär nog också men är ju inte lika ofta med henne och håller sig rätt bra i hennes närhet.

Däremot var det ett stort misstag att hon lärde sig detta ord just nu. Hon snappar ju upp allt så självklart snappade hon upp även detta ord en dag när jag råkade dunka tån i ett stolsben i köket.
Det gjorde sååå j*vla ont så boken jag hade i handen smälldes i bordet och S-ordet kom ut med bra volym... Det var liksom bara en reflex... :/ Och nu är det ju hänt!
Hon tar det bara ännu ett snäpp längre än mig och säger det flera gånger efter varann... Sata, sata, sata...
Lilla snorungen ;)

Nu försöker vi febrilt få henne att byta ut ordet till Äsch... Får se om vi lyckas!



Postat av: Greta

Haha...Ursäkta, men tack för det goda skrattet! Ser dig som smäller boken och hör M svära : ) Var tvungen att berätta det åt mobbin dänn också.

Svar: Det bjuder vi på! Alltid bra att kunna förlänga någons liv med ett gott skratt! :)
Patricia

Postat av: Malin

Äsch!:D


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...