Publicerat: / Hästar

Kvinnor kan!

Hämtade hem min islandshäst idag.
Tog 45 minuter att få in gubben i transporten idag men med ett lugnt humör, morötter och hö så gick han lugnt in när envisheten om ”jag vill inte sätta bakhovarna på rampen” gick över. Väntade ut honom ordentligt :)
Sen hämtade jag ett par höbalar ikväll, fixade till och med spännremmarna som jag alltid har så svårt för att fatta grejen med, vill alltid göra tvärt om!
Måste också säga, kvinnor kan! Hade ingen som kunde lyfta av balarna med gripen ikväll så ville ha den ena under tak, eftersom jag var tvungen att öppna den. Så jag backade in bilkärran i stallporten, på första försöket med ca. 2 cm marginal på båda sidorna, det ni ;) ren tur, även om jag är van att backa med vagn så har jag aldrig gjort sånt precisionsarbete förut.

 
Byr var glad att vara hemma, även fast han snabbt förstod att han är ensam. Han var så nöjd över att vara mittpunkten i ett rent och torrt stall ikväll. Vår teddybjörn med guldhjärtat!



Och mitt älskade stall!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...