Publicerat: /

Årets Stora Julkonsert

Oj så glad jag är i själen ikväll. Längesen och inte så ofta man är det vid dagens slut nuförtiden. Tvåårskrisen tar kål på min mentala hälsa. Det i kombination med sömnbrist.
Nu har jag nyss nattat barnen som vägrat somna innan jag kom hem. Dom påstås ha gråtit ikapp en hel del under kvällen. Vilket gör ont i mammahjärtat men inte ens det, kan förstöra känslan man får efter riktigt bra underhållning och en stämningsfull konsert. Julmusik, som jag fullkomligt älskar.

För att inte tala om nya kultursalen i vår stad. Wow så fin! 
Kanske inte speciellt märkvärdig vid första anblicken men när man börjar studera utformningen och sen får lyssna till akustiken där inne. Fantastiskt!
Jag har inte ännu fått äran att uppleva rummen under salen som fungerar som ”greenroom” men kan tänka mig att även de är fantastiska.
Teateramatör som jag är så tycker jag verkligen salen är en tillgång för vår stad. Vad många andra än må tycka så behöver vår stad en skopa med kultur och underhållning.
En stor skopa!

Och sen till själva konserten, bästa julkonserten jag upplevt åtminstone, defintivt bästa måndags underhållningen någonsin.


Årets Stora Julkonsert är tillbaka – större och mera nordisk än någonsin förr! För fjärde året i rad turnerar Thomas Enroths Orkester kring Svenskfinland med stjärnsolister som bjuder på både gammal och ny julmusik – allt från klassiska julsånger och psalmer till visor, pop och schlager. Sammanlagt 25 konserter kommer att ges under tidsperioden 20.11. – 13.12. i Nyland, Åboland, Åland och Österbotten. Årets artister: Christina Lindberg (SWE), Erik-André Hvidsten (NOR), Thomas Lundin och Heléne Nyberg.

Det bjöds på norsk julmusik, silent night, lite gammal hederlig dansbandsmusik, tårar, fartfylld show med humor och musikalisk improvisation av självaste Thomas Enroth. Och måste nämna norska Erik-André Hvidsten, vilken röst, vilken förmåga att underhålla och än en gång, vilken röst!!
Tyvärr var det ett antal som inte hade förköpta biljetter som fick sitta i trappan, andra valde att gå hem. Får hoppas dessa väljer att se konserten på någon av de resterande orterna.

Är helt hundra procent säker på att inte någon gick därifrån oberörd efter kvällens konsert.
De har hittills haft 12 föreställningar av 25. Ännu har du kanske en chans att se denna outstanding julkonsert!




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...