Publicerat: / Allmänt

Sjukling

Nu ska det klagas lite till. Hösten har definitivt börjat för alla mina krämpor har börjat.
Till er som inte vet så har jag tre diagnoser. Hypermobilitets syndrom, fibromyalgi och ryggradsreuma. Tror själv att jag först och främst har hypermobilitets syndrom. Alltså att jag är ordentligt överrörlig och pga det har jag diverse krämpor, alltid haft och i många olika skov. Har även självdiagnostiserat mig med EDS vid nåt tillfälle när jag varit uppgiven men främst är nog problemet leder som ”ger vika”.
Detta försöker jag hjälpa upp genom att träna men det räcker inte alltid till.
Denna veckan har min högra sida fått fnatt.
Har som sagt inflammation i nacken uppe i hårfästet bakom örat. Heter något vackert på latin... Pulserande dunknande värk som gör det svårt att tänka. Går på muskelavslappnande dygnet runt och blir degig i hjärnkontoret.
Sen har även knät givit sig på en inflammation och fått lite vätska på insidan av knät. Suck.
Idag började även höften krångla så nu är högra sidan komplett.
Om detta beror på för mycket träning på sistone vet jag inte men tror det bara är ett typiskt skov som jag har några ggr per år. Men visst har jag varit aktiv på sistone och både gymmat, ridit och joggat. Hur som helst känner jag mig lite invalid just nu och löpbandet jag letat fram får vänta ett tag till. Blir att ringa hvc imorgon för lite starkare medusiner! Och just idag är jag rätt positiv ändå :)


Postat av: Greta

Vi får nästan ta kvarar i hand låter e som, men shen je vänster sidon som bråkar. Opp från höve å in i höfte!
Hoppas e jevär se snart fö de 🌸

Svar: Ja tur s va gick mett om så fort ja fieg tag i na voltaren å sirdalud. Tå kroppin fieg slappen åv så sleft e å inflammationin va puts väck baket nager dag :) hoppas it e ska bråk me de alltfö lieng!
Patricia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...