Publicerat: / Allmänt

Kräftkvällen

Kräftskivan med 10 av våra vänner och min bror & jag. Jättekul kväll med god mat och sällskapsspel. Självklart, som alltid när vi spelar, har typ hälften ordentlig tävlingssinstinkt och det blir högljudda diskussioner om regler och fusk. :) Personligen tycker jag det är lite av charmen!

Jag stod för förrätten, laxröra på malaxlimpa. Grönsallad och kräftor hade jag också fixat, resten kom med gästerna. Laxpaj, räkpaj, västerbottensostpaj, smördegsknyten med spenat och fetaost, pastasallad, batonger, fruktsallad... Allt man kan tänkas önska sig på kräftskivebordet. Till och med snapsvisorna och snapsen kom :)



Men jag äter faktiskt inte kräftor själv, tycker dom är lite otcka faktiskt men sen är det ju bara lite saltvatten också typ...:)

Jag håller med min bror som sa under middagen om kräftorna... ”He je ju som ti sug åp iegna toånar!”
(Det är ju som att suga på sina egna tår)


Postat av: Susanna Maria J

Å jag älskar kräftskivor!

2014-08-25 @ 08:29:10
http://oslofru.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...