Publicerat: / Allmänt

Dutchevening

Två av Juans medarbetare/anställda ska komma och äta middag med oss ikväll. Lilla söta Junia kommer också vilket är så kul eftersom Milaya och denna unga dam leker så bra tillsammans.
Blir att lyssna på pratglada holländare hela kvällen och försöka hänga med i svängarna :)
Juan förstår jag det mesta av vad han säger men dom andra har andra dialekter så det är mycket svårare att förstå dem.
Men bra att öva sig :)
I princip allt Juan säger till Milaya förstår jag och tänker knappt längre på vilket språk som används när. Däremot skulle jag inte våga mig på att prata själv... Alltför svårt att uttala de flesta ord!

Hur som helst, grillade ribs, klyftpotatis, grillad majs, sallad och vitlöksbröd... Mums! Sen glass till efterätt :)

Blir hur bra som helst!

En av mina morbröders fru firar jämna år ikväll med fest och jag önskar vi kunnat närvara där.
Men i brist på barnvakt och "ta det så lugnt som möjligt" restriktioner så känns det bäst att stanna hemma.
Men misstänker det blir ett superroligt kalas!!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...