Publicerat: / Allmänt

Jobb & Klipper

Nu är det ett tag sen jag skrev något här igen. Men känns dumt att skriva då jag inte har något att skriva om! :)

Den här helgen har jag i alla fall jobbat. Vilket jag tycker är ett utmärkt ombyte från hemmalivet med småbarn.
Aldrig förut har det varit så trevligt med jobbdagar som när dom infinner sig sporadiskt lite då och då :) sisådär varannan helg har det varit nu i höst.

Förutom jobb så flyttade igår min lilla ponny Klipper till en ny fodervärd. Replot blev det denna gång.
Jag hade med mig vännen C. på detta lördagsäventyr.
Förat ville hästen inte gå in i transporten, lilla envisa gubben, som alltid gått raka vägen in typ. Men aenaste åren har han kört transport sällan och typ bara fldra timmars resor när han väl åkt. Så han var helt klart trött på att stå i den gissar jag.
Efter att lillen stått mer på två ben än på fyra i ca en halvtimme så var han äntligen inne i transporten.
Människorna vs. Klipper 1-0!

Resten av transporten gick alldeles utmärkt och han såg ut att få ett fint hem ett tag framöver.






Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...