Publicerat: / Allmänt

Familjestugan

Förmiddagen spenderade jag och Milaya vid familjestugan så som vi ofta gör på tisdagar.

Familjestugan är alltså än så länge belägen i konsthallen men får se vad som händer då byggnaden rivs.
Det är öppet alla tisdagar kl 9:30 - 13:30(?) och alla som är lediga tillsammans med sina barn är välkomna. Främst är det kanske småbarn och bebisar men även lite äldre syskon och barn brukar dyka upp.
Ett jättebra samlingstillfälle, speciellt för sådana som Milaya och mig som är hemma på heltid. Det ger henne en chans att få träffa andra barn vilket jag tror är jätteviktigt för utvecklingen även om jag samtidigt tror det är bra att inte sättas i dagvård för tidigt.

Hur som helst, på familjestugan ordnas det ofta program, kan vara sånhstund med legato, klädvisning eller som idag, ambulans och brandbil att få bekanta sig med.
Milaya var typ först ut genom dörren och först in i ambulansen tillsammans med gudmor Malin som fick äran att jobba idag och visa ambulansen för oss. Riktigt uppskattat av både barn, mammor och pappor. För idag var det faktiskt några pappor till stugan också, jättekul!











Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...