Publicerat: /

Hostattacker & snorpanik

Efter en lång natt senaste natten så hoppades jag i mitt stilla sinne att denna skulle bli bättre...

Men nu har Milaya sovit i 1h 15min och har varit vaken 5ggr.. Matematiken är enkel. Det är inte ens natt än...
Igår natt berodde det mest på min egen hosta att inte jag fick sova.
Bannlyste mig själv ur sovrummet kl 02 när jag väckt M otaliga ggr redan. Plus att fröken själv hade blivit snorig och vaknade i panik när hon inte kunde andas genom näsan...

Hur gör ni andra med småttingar?! Milaya avskyr nässugen och det känns jättehemskt alla gånger jag måste suga snor eller ge droppar... Men man måste juh...

Nåja, idag har Milaya mått bra, förutom snorig då ... Men ikväll verkar problematiken börja igen. Jag hostar på soffan framför hockey-vm. Hon vaknar i panik i sovrummet med jämna mellanrum. Tur för henne själv att hon lätt somnar om igen.
Påpekas bör att Juan också blivit förkyld, dessutom har han stått och fixat nåt tak inuti ett växthus idag (varmt!) Så han somnade rak lång på golvet när han skulle leka med Milaya och där ligger han än på mattan och snarkar! (hehe...)
Ingen har sagt att det är lätt att vara företagare... ;)

Nåja, jag återgår till hockeyn och till förhoppningarna om en bättre natt än den senaste!



Postat av: Anna

Jag brukar höja upp sängändan onödigt mycket.. en ihoprullad matta under sängbenen framme och en dyna under barnets sängmadrass..så det lutar ordentligt när det ligger..men inte så mycket så det skurrar ner ;) dåå brukar det fungera..men nog är det en kamp med snoriga barn och dropparna.

Svar: Här är det ingen chans att pröva det för dotterns del Hon vänder åt alla håll i sängen när hon sover så mitt i allt ligger huvudet lågt då istället ;)
Patricia

2013-05-09 @ 07:32:11
http://www.annauusimaki.com
Postat av: Anki

På ett apotek i Vasa hittade jag något som heter Sniffer. Ett gel att smörja på barnets rygg och bröst och ett litet stift med salva att sätta under lilla näsan. Detta fick man smörja hur många ggr som helst/dag. Nu när Noah gick ut och sova dagssömn smorde jag under näsan så får vi se om han kan sova med sin stockade näsa. Till natten tänker jag smörja rygg och bröst.

Svar: Låter som något värt att pröva! Tack för tipset!
Patricia

2013-05-09 @ 12:27:26
http://www.roosbacken.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...