Publicerat: / Allmänt

NickPik eller PickNik?

Ganska lugnt här på bloggen senaste dagarna. Haft fullt upp.
Milayas feber var över på ett dygn och vi sover igen våra vanliga 2timmars "knöckar" :) huggtanden är så nära den kan bli att bryta sig igenom som den kan bli.

Måste berätta att milaya är så duktig med vår hund Milou, klappar honom oftast snällt och försiktigt utan att vara hårdhänt alls. Katten Chili däremot tycker hon om att dra i svansen, tur är det att kissen är så snäll och inte reagerar alls... Kul har dom iaf alla 3 dagarna i ända. Är så glad att hon får växa upp med djur omkring sig.... Katt, hund, gris, kanin och hästar på gården just nu.

Senaste dagarna har jag hunnit jobba ett skift, träffat flera vänner, lunchat med mamma/mommo och sånt som man måste :)
Idag ska vår lilla familj, mommo, bror med son, morbror med fru & kusin med dotter och grilla korv till en annan morbrors lada i skogen. Ska bli så skojigt!

Ladan finns i min mormors hemby, frågar ni mig var detta är så skulle jag vilja svara "bak takana naschtans mitt in i urskojin" nämligen i Ömossa i rangsby. Kan inte fatta att folk bor där i urskogen ännu idag... :) Jag har iaf inte varit till den här ladan på säkert 15 år så det ska bli intressant. Och roligt att vi blir så många!

När jag var yngre, brukade jag säga nickpik istället för picknik, bara för att det låter bättre, tycker jag fortfarande :) betydelsen är väl detsamma ;)

Ni får några bilder från senaste veckan också.




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...