Publicerat: / Allmänt

Namnet Milaya Adriana

Kom på att jag aldrig berättat om ursprunget till Milayas namn. Jag hittade namnet Milaya i en Nora Roberts roman för ca. 10 år sen. Jag vet, jag har brukat läsa hennes böcker, lätt läsning... ;) Jag visste iaf genast att jag älskade namnet och bestämde mig för att hålla det i bakhuvudet tills jag kanske någon dag skulle få en dotter. För 8 år sen såg jag i Vasabladet att en flicka fått namnet Milaya så en till med samma namn finns det i Österbotten någonstans. Namnet Milaya kommer från ryska och översätts till engelska som My dear. Min älskling. Tycker betydelsen är det bästa :) När jag blev gravid och vi funderade på namn berättade jag självklart för Juan om namnet och tur för mig var att han också tyckte namnet var perfekt. Vi hade detta namn och ett annat som följde oss ändå tills dagen då vår dotter föddes. När jag låg i förlossningssalen med vår nyfödda på bröstet sa Juan med mer eller mindre förundran i rösten att hon faktiskt såg ut som vår Milaya. På den vägen är det. :) Namnet Adriana, Milayas andra namn kommer från släkten. Juans mamma heter Adriana i andranamn och jag har Adrian i min släkt så då valde vi att döpa henne till Milaya Adriana. Tycker därför att denna body från Lundmyr är väldigt passande!
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...