Publicerat: / Allmänt

Det nya livet

 
Nu har mitt "nya "liv" pågått i 10 dagar.
Hittills har jag inte ätit något jag bestämde att inte äta. Svårast att hålla sig ifrån är choklaaaad!
Har köpt hem 70% choklad ifall att jag någon dag skulle bli galen, men hittills har det inte hänt =)
Tycker egentligen att mörk choklad är ganska otäck, men i värsta fall blir det en bit.
Jag har till och med bakat semlor av ett LCHF recept men det var inte i min smak. Då kan jag lika bra vara utan. Däremot har jag nu en massa ingredienser jag ska använda upp så det blir väl att pröva nåt annat recept.
Glutenfritt bröd skulle funka lika bra men det smakar ju också "vedärväädit" (läs: bedrövligt).
 
Annars märker jag redan att jag mår mycket bättre, känner mig inte så äckligt svullen som en övergräddad muffins.
Måtten minskar redan men det mesta av det tror jag är vätska hittills.
Huvudsaken är att man själv inte känner sig som en gräddbakelse när man vill vara en morot ;)
 
 


Postat av: Anki

Duktiga du!! Heja heja! Jag skulle också behöva hålla mig bort från kolhydraterna men då det ät såååå svårt. Vet inte vad jag ska äta utan potatis, ris och pasta. Brödet borde jag också lämna bort. Jag blir som en svullen semla och mår skit men slutar jag? Nää... :(

Svar: Heja heja kan behövas. =) Men vad gäller att inte veta vad man ska äta istället så finns det andra komplement, eller som jag oftast gör, äter bara kött och sallad istället. Till frukost blir det skinka, ost och kanske en tomat =) Eller varför inte ägg o bacon! Det är dom första veckorna som är svårast, sen tappar man suget efter allt skit som man egentligen inte vill stoppa i sig men som man äter iaf. Mitt sug är fortfarande kvar så jag sneglar på allt "gott" varje dag. Dessutom är det ännu svårare tycker jag när man ör hemma och har "tid" att fundera på att äta!
Patricia

2013-03-20 @ 13:14:56
http://www.roosbacken.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...