Publicerat: / Allmänt

Bloggord

Läste just i min bb-kompis blogg att hon funderar på att låsa bloggen så att hon skulle kunna skriva mera fritt.
Detta har även jag funderat på många gånger eftersom vem som helst kan läsa och man inte har en aning om vad alla tycker om ens skrivande...
Samtidigt skriver jag ju mest för min egen skull, även om det har ändrats lite med tiden. Nu skriver jag också för Er därute i bloggvärlden. Jag skriver för alla dem som är genuint intresserade av mitt och min familjs liv. Det kanske finns eventuella läsare som inte är intresserade på "rätt sätt" men det är sånt man får räkna med.
Men visst håller nästan varje bloggare tillbaka sina innersta tankar om saker o ting, eller överdriver känslor ibland för läsarsiffrors skull.
Jag bryr mig inte om att ha läsare för siffrans skull. Jag önskar bara att de som tycker mitt innehåll är läsvärt läser mina rader.
Mina tankar, upplevelser och allmän vardag är mitt liv. Jag har valt att till viss del göra dessa offentliga och det känns just nu helt okej.
En dag kanske jag också ändrar mig och vill låsa bloggen, för jag förstår kompisens poäng, då skulle man kunna skriva mera öppet.
För visst finns det mycket att skriva ner som inte är för alls ögon!

Men tills vidare är mina bloggord till för er alla! :)


Postat av: Alexandra

Jag vet inte men jag tror jag har lite "speciella" ämnen (tvångstankar jag gärna skulle berätta om, sen finns det mycket fördomar i det jag studerar nu) i min blogg jag skulle vilja skriva om men det inte känns bra då jag inte vet vem som läser. Man måste ju göra ett försök och se hur det känns med en låst blogg! :)

Svar: Absolut, de ämnen du nämner e helt klart känsliga för vissa sorters människor. Finns alla möjliga typer och tyvärr många dömande. Jag har mycket jag skulle vilja skriva om här, eller helt enkelt sånt jag skulle vilja skri a av mig om. Speciellt sådant som hänt i mitt liv, men som säkert många skulle intressera sig av "av fel orsak" eller tyvärr också dömma mig i de val jag gjort. Så, en intressant funderingar det här med låst blogg. Men tills vidare är jag Open for everyone :)
Patricia

2013-03-05 @ 17:07:42
http://alexandrablomqvist.com
Postat av: Anki

Jag tänker likadant! Jag skriver också mest för mig själv och ibland även som en dagbok för att jag ska ha minnen kvar sen då barnen är vuxna. Men i en dagbok skriver man nog mycket mera fritt. Finns ju massor i ens liv som man inte delar med allmänheten. Och så länge detta känns bra så fortsätter bloggen att vara öppen.

Svar: Ja det är ju för att själv ha en chans att kunna gå tillbaka och minnas, så som du skriver, som jag också har en blogg. Sen har det för mig blivit att man förståss också tycker om att berätta saker för de som nu vill läsa :) och även om det aldrig är "hemliga" saker man skriver så är det ändå en slags terapi för mig.
Patricia

2013-03-05 @ 21:05:37
http://www.roosbacken.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...