Publicerat: / Milaya -12

Sömn arrangemang

Måste förresten berätta om våra sov arrangemang. Vi har ju endast ett sovrum i dagsläget och nu är vi, speciellt jag, trött på att inte få sova. Juan är mer eller mindre sedan sin förkylning senaste vecka bannlyst ur sovrummet för att han rör på sig hela tiden i sömnen och har en massa förkylningsljud... vilket i sin tur väcker Milaya som då håller mig vaken. Nu har jag även bannlyst mig själv från sovrummet för att hon även vaknar av mig, hur stilla och tyst jag än tror att jag är. Jag vaknar ju även av alla hennes små ljud, vilket betyder att jag är vaken sisådär fyra ggr varje timme. Men nu, senaste natt sov vi vuxna i soffan och milaya ensam i sovrummet. jag kan berätta att jag inte sovit så gott sedan Milaya föddes. Kl 02 fick hon lite vatten men förutom detta avbrott sov vi alla hela natten! Vi prövar igen inatt men här ska det bli ändring. Det ska sättas in en skjutdörr till vardagsrummet och någons säng kommer att få flytta in där, vår eller hennes. En lite invecklad och jobbig lösning men det är ju inte föralltid. Men det är verkligen på tiden att folket i den här familjen får sova. Och just nu föredrar jag till och med soffan istället för alla dessa väckningar..... Då struntar jag i att det kanske inte är den perfekta lösningen.


Postat av: Ulle

Här maler tanken på att flytta Lycke till eget rum. Låter ju som en vettig idé om det funkat så bra för er. Hon är så lättväckt och vaknar om man prasslar i täcket och det är ju svårt att ligga så stilla...

Svar: Ja vi har haftsama problem här. Men nu har vi iaf (förhoppningsvis) hittat lösningen som funkar för oss.
Patricia

Postat av: Tric

Låter som na vi ska behöv prov på å för schen sover vi å väldigt dåligt. Fortfarande alltså... Fattar itt hur man orkar men på na viis så gar e. Hoppas ni sover betär nu tå!

Svar: Ja he e verkligen konstigt att man itt falldär ihop vissa dagar. Men ja tror verkligen att he kan lönas attprov fö edär å, även om nu itt soffon e såbekväm ;)
Patricia

2013-01-15 @ 12:45:03
http://trickalis.blogspot.com
Postat av: Anki

Jag tyckte att sömnen förbättrades oerhört då Noah flyttade in i eget rum. Visst sov vi bra före också, men jag tror att man omedvetet sover lättare då man vet att de små vaknar så lätt. Nu kan man knarra på bäst man vill, och det bästa! Jag får ligga och läsa innan jag somnar! :)

Svar: Ja, jag har ibland försökt ligga i mörkret o läsa med nattlampans ficklapa. Tror definitivt allaa kommer att sova bättre med lite avstånd emellan oss :)
Patricia

2013-01-15 @ 20:43:04
http://www.roosbacken.fi

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...