Publicerat: / Allmänt

Revytider

Det är revytider igen!
För dem som läser och inte redan vet så kan jag berätta att jag är en teater och revyapa.
Har i 10 års tid stått på teaterscenen varje sommar och på revyscenen varje vinter den här tiden.
I år har jag däremot inte gjort varken det ena eller det andra. Känns lite som med hästarna, att en del av mig saknas. Även om jag såklart ändå tycker att jag tagit rätt beslut som istället varit hemma med liten. För tyvärr tar det ju en hel del av ens fritid.
Men nu är det ju som sagt revytider och jag kan ju inte hållas borta från lokalen och gänget. Det är ju inte själva stå på scenen grejen som är det viktiga. Snarare att få vara del av det gäng som roar människor, att få höra publikresponsen ären otrolig känsla, även när det är någon annan som bjuder på humorn än en själv. Så, i år ska jag vara med bakom scen och sminka, hjälpa till med klädsel osv. Var på möte i söndags och ikväll ska jag och se andra akten av Stjyfall, som revyn i år heter. Det blir några intensiva kvällar nu tills premiären på lördag, men sen ska jag inte vara där alla föreställningar. På det sättet är jag en del av det hela utan att ägna så mycket timmar där som när vi övar in hela föreställningen.
Och ni skall bara veta hur kul det är att vara tillbaka! Göra något som JAG tycker om :)
 
 
Boka till Böle uf/Närpes uf:s revy "Stjyfall"
 
 
 



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...