Publicerat: / Allmänt

Småplock

Fastän man ibland känner att dagarna är tunga, i och med att nätterna kan kännas långa, eller egentligen för korta... Så är detta ändå en tid man definitivt inte skulle vilja missa. Så mycket som händer medans Milaya utvecklas i racerfart, inte konstigt att det kan vara svårt för henne att sova i perioder.
Nu är vi igen inne i en lite bättre period och det känns som om jag någorlunda är utsövd när morgonen kommer.
Istället skall jag klaga lite på värken från hell. Har ett skov av värk överallt, idag är det speciellt nedre ryggen och !! tummen! Eftersom jag är så överrörlig i mina händer speciellt, så börjar dom snabbt plåga mig. Kan inte längre lita på dem när jag bär t.ex. tallrikar, det blir "bakslag" och de böjer sig bakåt eller gör ont när jag försöker hålla emot.. nåja inte mer om den saken.. Denna gång var det alltså ena tummen. Men det flyttar mer eller mindre varje dag så hoppas skovet är över snart, reuma, överrörlighet eller whatever jag skall skylla på.
Annat som hänt är att revyn är över för i år och gänget kommer att saknas som alltid, men i maj blir vi bjudna på kryssning så då ses en stor del av gänget igen. Kul!


Viktigt att nämna är att stallet är i princip inflyttningsklart tills hästarna hämtas i helgen. Hö och halm är på plats och elstaketet i hagen ska bara ses över en sista gång.
Juan bygger just nu en foderstation till mig, den snällaste någonsin! ska berätta mer om denna smarta grej senare. Allt för att få det att funka med småbarn och hästliv utan att någon skall bli lidande.

Ikväll har vi firat pappa/moffa med tårta på hans födelsedag och imorgon är det vändagen, som förståss alla redan vet, Milaya och jag firar den på tumis för pappa i familjen skall ut på jobbresa imorgon.
Men vi firade lite ikväll istället :)

Happy Valentine bloggare!



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...