Publicerat: / Allmänt

Allt går om man vill

Tänk vad mycket man kan få att funka när man är ensam med ett 9 månaders barn. Eftersom hon bara sover middag inomhus kan jag ju inte heller ställa vagnen utomhus där jag själv vill jobba med hästar, rida eller dylikt. Men med babymonitorn får jag ändå en del gjort. Häromkvällen var jag ute och skottade en massa snö efter att hon tagit natt. Jag bär vatten till hagen och utfodrar hästarna också när hon sover inomhus. Och när monitorns signalvidd är uppnådd så hänger jag helt enkelt upp min del i en buske eller någonstans och kan gå några meter till. Jag hör ju den iaf om hon skulle vakna. Man får helt enkelt hitta sätt som funkar då man bara har två armar och ska få en massa gjort :)

När Milaya är vaken så använder vi helt enkelt pulkan eller ryggsäcken, hittills har det funkar och hon har varit nöjd. Tur är det att Milaya gillar att vara utomhus.

Iaf har jag denna vecka fått det bekräftat att det går! Hästarnas motion som blivit lidande men det kan jag börja göra kvällar när Juan är hemma...



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...