Publicerat: /

Författardrömmar

Ni som känt mig länge, länge, vet att jag alltid haft drömmen att skriva böcker. Med jämna mellanrum kommer detta alltid smygande och nu är jag igen inne i en period av att vilja skriva. Flera böcker är sedan förut påbörjade och även avslutade ;)

Har alltid varit ett problem, vad ska jag skriva om!? Allt sådant som jag velat skriva om har på ett sätt känts för privat för att skriva ner och låta vem som helst ta del av. Någon romanboks författare är jag inte.

Nu har jag kommit på en bokidé som skulle kräva mycket research i form av intervjuer med människor och skulle därmed kräva en hel del tid. Och man vet ju aldrig om något förlag ens vill trycka vad man skrivit :)

Men det finns i bakhuvudet så kanske någon dag blir det verklighet. Kanske jag kan kalla mig författare någon dag. Kanske jag någon dag är den som får ha bokrelease ;)



Postat av: Alexandra

Hihi, det har jag länge drömt om också! :) men ju längre tid jag har bloggat ju mer har jag börjat förstå att jag inte kan skriva. Jag har lite svårigheter med det, på nå vis. Meen, förstås, det gramartiska kanske man skulle få hjälp med :D

2013-04-07 @ 18:16:47
http://alexandrablomqvist.com
Postat av: Alexandra

Nå just så, gramatiska ska det ju stå ;)

Svar: Haha, ja... Inte så lätt ;) Medans jag ännu gick i skolan var jag duktig på att uttrycka mig "rätt" gramatiskt sätt... Nu med alla datorer, rättstavelse mekanismer och synonym funktioner så märker jag att jag bara blir sämre och sämre. Men förhoppningsvis skulle ett förlag rätta till sånt ;) Och, charmen med att skriva är ju att alla får uttrycka sig olika :)
Patricia

2013-04-07 @ 18:17:29
http://alexandrablomqvist.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...