Publicerat: / Allmänt

jUanS dAg

 
Igår var det Juans födelsedag. Dagen till ära gjorde jag mitt livs första tårta med marsipan på. Tanken från början var att tårtan skulle se ut som jorden, blått hav med gröna länder, ni fattar... Men jag visste ju inte hur mycket marsipan som behövdes så jag köpte bara en "korv" med blå, vilket inte räckte för att täcka hela tårtan. Så det blev att improvisera =) Halva blå, halva grön och mycket större bokstäver än vad jag hade tänkt från början. Men är faktiskt rätt nöjd iaf! Och det var skojigt, mera tårtor skall definivt dekoreras framöver!
 
Tror att Juan var helt nöjd med sin dag, det hade gått smidigt på jobbet (vilket det ju inte gör varje dag som egenföretagare i byggbranchen), han fick en förhoppningsvis god middag när han kom hem som vi delade med min pappa och sen kom resten av familjen för att äta tårta med oss.
Han lyckades få en del presenter också, kakburk med innehåll, parfym, blommor och drickbart =)
 
 


Postat av: Greta

Men hede va ju e bra första försök, Piisa!
Å he no rektit rolit ti lag tårtor, finns så mytchy "material" ti använd, fårmor ti blommor å blader å precis allt möjligt : )

Svar: Jo, hitta in ny hobby :) Värst tå ja it je na brydd att jet di =)
Patricia


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...