Publicerat: / Allmänt

Ett minne

 
 
Idag är det 11 år sedan.
Elva år sedan vi var 15 år.
Det var lördag då också.
Jag och mina vänner hade kompisar med bil, killar främst.
Eftersom det var lördag skulle vi dricka någon cider/öl och ragga runt i bilarna.
Jag minns att vi i en vinröd 240 skulle skaffa dricka på gamla eepee.
"Ja ska drrreck myychhy" Brukade en av mina vänner säga.
Just den meningen sitter fastetsad i min skalle, ännu idag, konstigt.
Den som ägde bilen köpte vad vi skulle ha och sen letade vi upp dom andra.
Vi var jättehäftiga, tuffa och coola. I en bil med killar som var över 18.
Kvällen kom, vi delade på oss.
Jag stannade i den vinröda volvon.
Några andra hamnade i en annan röd volvo.
Upp och ner, upp och ner genom centrum.
Då var det kul, idag skulle det kännas patetiskt.
Mörkret föll och klockan blev snarare natt än kväll.
Vi stannade på lokala blomaffärens parkering.
Minst 4 bilar fulla med ungdomar var på plats.
Vi låg på motorhuven och stirrade på stjärnorna,
Minns att det pratades om något andligt, vad finns där uppe tro.
Sen blev det dans på parkeringen.
Ur den vinröda volvon spelades Midnight Oil, Beds are burning.
En incident. Tårar. Ett snack.
Slutet gott allting gott, trodde jag.
Skrattet återvände och kvällen fortsatte.
Blev bestämt att det blir K-stad nästa.
Vi satte oss i olika bilar.
Bilarna rullade iväg.
I Skrattnäs blev det paus, alla träffades igen.
Vännen såg glad ut, jag var lättad.
Släppte minnet av incidenten och festade vidare.
Alla satte sig i bilarna igen.
Jag i vinröd volvo, vännen i röd volvo.
Det var sista gången jag såg den vännen.
Skrattandes vid den röda volvons bildörr.
Ett dygn senare avslutade vännen själv sitt liv.
Idag är det 11 år sedan.
Elva år sedan jag sist såg min vän.
Det var lördag då också.
11 år sedan idag, känns som om det var igår....
 
 
Delar detta för att hedra minnet av en underbar tjej, dotter, syster och vän.
Som fortfarande efter 11 år ofta finns med i våra tankar.
Utåtsett en av dom mest glada människorna någonsin.
Alltid beredd att sträcka ut en hjälpande hand.
Som valde att bli en ängel som vakar över oss.
 
Älskad - Saknad



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...