Publicerat: / Allmänt

Orsaken till lugnet på bloggen

Får se om jag lyckas bättre idag.... Med bloggandet alltså.
Idag hade jag tänkt göra så mycket, men liten är fortfarande snorig så vi struntade i en hel del av det som jag hade på listan.
Men nu tänkte jag berätta vad vi pysslat med senaste veckorna som upptagit en hel del av vår tid. 
Vi har nästan hunnit köpa ett hus.
Men det blev ändringar i sista minuten och nu har vi skippat köp av hus överhuvudtaget. Vi kommer nämligen att fixa upp och ta över min hemgård.
Vi bor nu i den mindre delen på ca 60kvm och min pappa bor i stora delen på ca 150kvm. Vi kommer helt enkelt att byta bostäder och huset kommer så småningom att skrivas över på oss.

Huset vi tänkte köpa skulle ha varit perfekt, fin sluttningstomt med sluttningshus. Nära centrum och huset passligt stort. Men nu får vi tänka om och koncentrera oss på detta huset istället. Och det är såklart bästa lösningen, någon behöver ta över förr eller senare, jag får nära till mina hästar och Juan har möjlighet att bygga arbetshall någon vacker dag. Och hemma är alltid hemma :)
Dessutom blir Milaya fjärde (eller är det femte) generationen som växer upp här.
 
Nåja, nu vet ni varför bloggen har varit lite mindre aktiv på sistone.
 
Nu gäller det att börja planera för husrenovering, men först resa och jul. Sen hoppas vi kunna börja på! 
Jippiii! =)


Postat av: malin

Va bra!grattis till hemmet!

Svar: Tack tack!
Patricia

2012-11-29 @ 21:39:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...