Publicerat: / Allmänt

Glimtar av vårt hem


Dagens blogginlägg får handla om hur nöjda vi är med vårt nya hem :) Litet och mysigt, men framförallt, precis i vår stil! Visst finns det saker vi fortfarande vill fixa till eller ändra på, men har ändå fått det som vi vill ha det på bara några veckor. Även om vi hade "begagnade" möbler som vi använt tidigare så ville vi skaffa det mesta nytt, som en total nystart för vår lilla familj :)

Här några små glimtar av vårt hem.



Tv bänken från Ikea, Många som har den, men den är helt enkelt den snyggaste...



Nya matbordet och stolarna från Ikea, bastant bord för 6-10 personer. Bra att ha om man har gäster.



Vaggan som min morfar legat i, och han lär inte ha varit den första, så vaggan härstammar från 1800-talet någongång. Den har min mamma fixat till och tyget runt kanterna och på madrassen är från Annie Sigg. Hade först valt ett randigt tyg i blått, rosa, gult och rött. Men ändrade mig, tyckte detta neutrala tyg lät vaggan behålla sin charm på ett finare sätt.



Gungstolen har min morfar gjort, den är väldigt bekväm för en höggravid kvinna att sitta i när soffan känns för mjuk :) Denna lilla "vrå" är min favorit. Den fina golvlampan inskaffades hos Möbel Mikael - Stemma, vi har även taklampan i samma serie.



Speciellt Juan är förtjust i orkideér, så en sådan är ett måste. Ljushållarna med stjärnor köpte vi i Holland i vintras.



Typiska souvenirprylar från Holland, ett måste det också :) Dom är sååå charmiga!



Min gamla helkroppsspegel som jag för många år sen hittade på Jysk. Den har följt mig länge och kommer förhoppningsvis att fortsätta med det. Jag tycker den är jättefin!





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...