Publicerat: / Allmänt

MaMMa

Jahapp, då var man mamma då :)
I hela fyra dagar... Tiden går redan snabbt!

Jag ska dra det hela jättekort.
Förlossningen satte igång här hemma sent lördag kväll. Jag var lugn som en filbunke medan Juan var lite mera nervös, såklart, han kunde ju bara titta på och fråga mig, han kände ju ingenting :)
Kom till Vasa kl 3 på morgonen och fick ett vilorum några timmar, förlossningssal fick vi halv 7. Det hela tog sammanlagt lite över 12 timmar och kl 12.37 var vårt lilla mirakel ute. <3

Tufft?! Javisst, men hade bestämt mig för att inte ha förutfattade meningar så jag tyckte det gick rätt bra, ingenting jag just nu vill göra igen men överlevde gjorde man juh =)
Och efteråt, ja, det trodde jag skulle vara värre, har mått bra, förutom att jag såklart var totalt slut resten av söndagen, Juan också, efter att ha varit uppe hela natten och varit det bästa stöd någon kan få. Kan inte beskriva hur duktig han var... :)
Jag skulle velat lämna BB redan på måndag med vår lilla men vi stannade till tisdag.
Så nu har vi varit hemma med vår lilla familj i två dagar redan och allt har gått jättebra.
Äta och sova :)
Men såklart är hon en kvällsuggla som sin pappa och är som piggast på kvällen när jag tycker det är dags att ta kväll! Men vi hittar säkert en rytm så småningom. En ritkig sjusovare är hon iaf när hon väl sover :)

Namn? Nja, nästan, men inget som är säkert bestämt ännu.
Stolt? Ja, som bara den, hon är perfekt! <3
Lycklig? Jepp, aldrig varit lyckligare inombords.

OCH det bästa av allt, jag KAN ligga på mage igen!!! =D




Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...