Publicerat: / Allmänt

1 maj firande på Börknäset

Struvor hör till 1 maj, min mor brukade baka dem när jag var liten, men jag är mest van med att köpa dem i affären. I år ville jag dock pröva att göra egna så idag har Juan och jag provat oss fram i struvgrytan :) De första blev tjocka och feta, sen blev dom spinkiga men på slutet blev dom helt perfekta. :) Övning ger färdighet! Nu väntar middag med grisinrefilé, vitlöksgratäng och sallad, sen såklart struva till efterätt! Jag ligger dock på soffan och tar det lite lugnt nu, vi har även hunnit städa stallet och gården där idag. Så nu behöver jag inte tänka på att det står och väntar... Nåja, det har varit en riktigt bra första maj! :)



Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...