Publicerat: / Allmänt

Promenad på Börknäset

Härligt med sol, hoppas våren kommer snabbt i år! Bara väntar på bar mark och tussilagor, grönska nu, tack! :) På tal om ingenting, nu förstår jag vad mina tidigare gravida vänner menar med att människor gärna har åsikter om hur magen växer, om hur det borde "se" ut. Som tur är hör jag till den icke känsliga typen, men många kan säkert tycka att det är jättejobbigt. Jag har fått höra i typ 24 veckor, du har ju ingen mage, är du faktist gravid? Nu 4 veckor senare, i v. 28+ får jag höra kommentarer som, är du säkert på att det bara är en? Hm, vilket är den allra dummaste kommentaren enligt mig. Javissst har magen på bara några veckor växt från liten till en riktig bula. Men det är väl meningen att man ska bli större :) FÖR stor är jag tydligen endå inte eftersom jag är under "kurvan", så måste säga att jag inte är det minsta orolig för att vara större än ngn annan.... Nåja, det var dagens klagomål, som sagt tar jag detta med ett leende på läpparna men kan förstå dem som har tyckt eller i framtiden kommer att tycka att det är jobbigt. Jag hoppas att inte jag har "hoppat på" ngn på det sättet. Isånafall ska jag verkligen försöka bättra mig! :)


Postat av: Bodil

Det var nog så för mig också.. Många försökte gissa vilket kön det var.. Jag hade ju också en liten bula men bebisen börja "falla" neråt blev den bulan bara större.. Man är ju olika byggda allihopa så därför ser bulorna ut olika också.. Ganska naturligt..



Kan ju säga att pratet fortsätter när bebisen är född..Då kan främlingar komma fram och fråga vem bebisen liknar på.. De har mig flera gånger..

2012-03-08 @ 20:15:41
http://bloggen.fi/btikkala

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Info text här ...